یـا صـاحـب الـزمـان بیـا

ای آنکه در نگاهت حجمی ز نور داری ، کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

ای آنکه در نگاهت حجمی ز نور داری ، کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

فـضای مـجـــازی بـه انـدازه انـقـلاب اسـلامـی اهـمـیـت دارد.
و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. حضرت آیت الله خامنه ای

رایـانـه و فـضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ،
می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید ، برسانید.
این فرصت فوق العــاده ای است مبـادا این فرصت ضایع شود . اگر ضایع شد ،
خــدای متـعال از من و شما در روز قیامــت سـوال خواهد کرد .

آخرین نظرات

ابوعلی سینا در کتاب قانون ، حجامت را از ارکان درمان

محسوب کرده و تقریباً‌ برای درمان تمام بیماریها تجویز کرده

است :

«اگر حجامت بین دو کتف انجام گیرد، گرانباری دو ابرو و سنگینی

پلک ها را از بین می برد و گرمی چشم را رفع می کند، چرک

کنار چشم را از میان بر می دارد و بوی بد دهان را می زداید .

اگر حجامت بر یکی از دو رگ پشت گردن انجام شود ،در زدودن

لرزش سر و برای رخسار ، گوش و چشم ، گلو و بینی مفید است .» 

حجامت بر ساق پا خون را تصفیه می کند و اگر خون حیض بند شده باشد (آمنوره)

آن را باز می کند .

حجامت در زیر زنخ (چانه) برای دندانها ،‌ رخسار و گلو مفید

است و دماغ و آرواره ها را تصفیه می کند .

حجامت ناحیه کمر ، برای رفع دملها و جوشهای ران سودمند است و برای نقرس،

بواسیر، پاغُر (داءالفیل) ، بادهای مثانه و رحم و خارش پشت فایده دارد .

حجامت در پائین زانو جهت دملهای بدخیم و زخمهای مزمن در ساق و پا فایده دارد

حجامت بر قوزک پا برای بند آوردن خون حیض ، عرق النساء (سیاتالژی) و نقرس مفید است .

 

 اعتقاد اطبای سنتی بر نقش ایمنی زای حجامت

 

زکریای رازی

 

درمان زکام و آلرژی :

« اما کسانی که رنج آنان از این بیماری افزون باشد ، بدین گونه که

سوراخ های بینی بسته شده و خارش داشته باشد و عطسه فراوان

گردیده و آب از بینی فرو ریزد ، باید از داروهایی که قبلاً معرفی

کردم و نیز از راه رفتن ، عرق کردن در حمام و حجامت از ناحیه پشت

استفاده کنند .»

 

کتاب «جُدری و حصبه» :

 

اطفال جهت پیشگیری از ابتلا به آبله حجامت شوند

حکیم سید اسماعیل جرجانی (قرن 6 هجری)

در کتاب ذخیره خوارزمشاهی مهمترین و کاملترین کتاب طب سنتی فصل مشخصی را به حجامت اختصاص داده است .

 

حادثه مهم (سال 1344 شمسی)

همزمان با وضع قانون نظارت بر درمان ، به شکل گسترده ای با حجامت مبارزه شد و ژاندارمها ، حجامها را در سراسر کشور دستگیر کردند و بدین ترتیب این سنت درمانی پر سابقه بدون تحقیق علمی ، از روند رفتارهای سنتی جامعه خارج شد و تنها در مناطقی از کشور که تحت تسلط کامل دولت نبود ، اجرا می شد و بالاخره به تناسب فراگیر شدن طب شیمیایی در سراسر جهان و نفوذ فرهنگ استعماری در جوامع مختلف که همراه با زدودن باورهای دینی و فرهنگی جوامع بود ، حجامت منسوخ و روشهای درمان دینی و سنتی از رفتارهای اجتماعی حذف شد و نسل های جدید نیز به تدریج آن را فراموش کردند .

بدعت و سنت (خطبه 145)

« ما احدثت بدعه الا ترک بها سنه. فاتقوا البدع و الزموا المهیع.

ان عوازم الامور افضلها و ان محدثاتها شرارها»

« هیچ بدعتی در دین پیدا نمی شود مگر اینکه سنتی ترک گردد

پس از بدعتها بپرهیزید و ملازم راه راست و جاده آشکار حق

باشید. نیکوترین کارها سنتی است که سالیانی بر آن گذشته و

درستی آن ثابت شده باشد و بدترین کارها آن است که تازه پیدا

شده »

 

 

در سال 1364 در میان جمعی که به انگیزه کشف یک روش

درمانی ساده و ارزان تشکیل شده بود تا ازطریق آن بتوان بخش

عمده ای از مشکلات درمانی مردم را درمان کرد سنت درمانی

حجامت پیشنهاد و مورد توجه قرار گرفت و علیرغم جو فرهنگی

و اجرایی نامناسب ، اطلاعات مربوط به آن ساماندهی و ابزار

اجرایی آن متناسب با شرایط روز طراحی شد و پس از طی

مراحل مقدماتی در سال 1369در قالب موسسه تحقیقات حجامت

ایران به ثبت رسید   

 

 

 

به تدریج پزشکان عضو این موسسه شده و با مبانی وآثار درمانی

حجامت آشنا شدند .

 

شروع تحقیقات علمی پیرامون حجامت

 

اولین پایان نامه دانشگاهی با تحقیق آزمایشگاهی بر خون حجامت

 

بعد از مشخص شدن نتایج علمی این پایان نامه ، سایر پزشکان

بصورت روز افزون به عضویت موسسه تحقیقات حجامت ایران درآمدند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی